mandag 6. februar 2017

PÅ FLUKT

"PÅ FLYKT"

- Jeg synes Donald Trump er rasistisk. Han har utestengt Iran, Irak, Libya, Somalia, Sudan og Jemen fordi de fleste som bor der er muslimer.

- Det er ca. 63,5 millioner flyktninger på flykt nå. Jeg synes rundt 500.000 burde komme inn til Norge fordi vi kan ikke akkurat ta inn 63,5 millioner til Norge. Norge er ett lite land.

- Jeg synes flyktningene skal ha like rettigheter som oss men burde kanskje være litt mer ops på hva de gjør PGA de vet ikke alle rettighetene vi har her i Norge. Men som sakt synes jeg at de skal ha like rettigheter som oss, de er personer akkurat som vi her i Norge!

- Vi kan hjelpe flyktningene med at de får mat/klær av oss. Vi må vise respekt og ikke fornærme dem. Flyktningene har gått igjennom veldig mye. Vi MÅ ikke plage de.

- Får å hjelpe flyktningene så kan jeg hjelpe dem. Jeg kan vise at her i Norge er de velkomen. Rett og slett å bare vise respekt.




1 kommentar:

IBEN AKERLIE Iben ble født i 1988 i Oslo og har bursdag 5.Mars Iben er både forfatter og skuespiller. Hun er med i filmene: Victoria,...